DIY Light Box / Işık Kutusu

Evinizde detaylı güzel yakın plan ya da makro fotograflar çekmek için light box ya da ışık kutusuna ihtiyaç duyarsınız/duymalısınız. Özellikle de benim gibi kozmetik blogu yazıyorsanız mutlaka ama mutlaka böyle bir ışık kutusunun olmayışı büyük eksiklik. Sürekli gün ışığını yakalamya çalışmak. Gün ışığını yakalasanız bile arka alanda koltuk, masa, dolap gibi evin içinden detayların fotograflanması oldukça özensiz duruyor fotograflara bakınca. Mesela bir sürü postumda balkondan dışarısı hep arka alanda çirkin bir şekilde görünmüştür.

Ayrıca gün ışığını yakalayıp çekseniz bile fazla gelen güneş ışığı fotografını çekeceğiniz objenin renk doygunluğunu daha düşük gösterir. Açık havada fotograf çekmek istiyorsanız fotograflarınız en güzel ve en kaliteli bulutlu havalarda yani tüm ışığın homojen bir şekilde dağıldığı zamanlarda ortaya çıkar. Bahsettiğim bulutlu ortam fırtına öncesi gelen karanlık ortam değil, güneşin bir türlü bulutlardan kendini gösteremediği günler.

Aslında Light Box'ın da yaptığı ışık ortamı neredeyse güneş ve bulut'un oynadığı oyundan farksız. Açık havada güneşin önüne perde gibi bir bulut gelince ışık yüzeye sert düşmüyor ve ışığı homojen dağıtmış oluyor.
Light Boxda da keza aynı şekilde sabit ışığın önüne koyacağınız bir A4 kağıt ya da Aydınger kağıdı ışığı sert bir şekilde vurgulamayıp daha iyi dağıtacaktır.

Bende şu anda bir tane devasa 65x65cm bir Light Box ve kendi yaptığım yaklaşık 20x20cm büyüklüğünde 2 adet Light Boxım var. Kendiniz evinizde dilediğiniz ölçüdeki karton bir kutudan yapabilirsiniz ya da İstanbulda Hayyam Pasajından (ya da fotografçılık malzemeleri satan bir yerden) istediğiniz ebatlarda bir Light Box edinebilirsiniz.

Sadece küçük objeler fotograflayacaksanız ebatları çok çok büyük tutmamak lazım. Çünkü kutu ne kadar büyük olursa o büyüklüğe oranla o kadar büyük ışık kaynaklarına ihtiyaç duyacaksınız. Benim elimdeki 65x65cm olan Light Box, babamdan bana geldi kendi aldığım bir şey değildi biraz büyük gelmesine rağmen yine de işimi görüyor.

İlle masaya sabitlenen çalışma lambalarından almanıza gerek yok elinizde çeşitli masa lambalarını da kullanabiliriniz...

Light Box 65x65cm
Gördüğünüz gibi içine sadece bir ruj yerleştirince, ışık kaynakları ortadaki obje (ruj) için çok zayıf kalmış oluyor. Bu noktada ya daha ufak bir Light Box hazırlamalısınız ya da daha yüksek ışık kaynakları kullanmalısınız...


Benim düzeneğim basit IKEA ürünleri ile hazırladım masayı

Masa Ayakları: VIKA CURRY ayak

ve tabi bir de tripoda ihtiyaç duyacaksınız zaman zaman...


Benim kutum yaklaşık 25x25cm ebatlarında karton bir kutuydu.

Yüzeylerde açacağım boşlukları belirledim.

Bu şekilde kesmeden önce hangi yerlerini keseceğimi belirleyip hazırlık yaptım. Tabi zayıf kalmasın diye de çerçevesini de orta kalınlıkta tuttum.

4 cephesini kestim çıkardım.

Daha sonra içinden beyaz sıradan bildiğimiz A4 ile içini kapladım. Bitince bu şekilde oldu.

Daha sonra içine fotograflayacağım objeleri yerleştirdim. 


 Bunlarda Test Sonuçları... 


 Oje şişesinin üzerindeki tozlar bile görünüyor.


Umarım hoşunuza gitmiştir bu yazı.... Sormak istediğikleriniz olursa lütfen yorum bırakın ya da vespagirlmakeup@gmail.com adresine mail atın...

18 yorum:

  1. çok güzel bir post olmuş ben sonsuz fon yapıp onda çekiyordum fotolarımı ama bunu da deneyeceğim :)
    resimler çok iyi görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım sonsuz fon da iyi bi seçenek (:

      Sil
  2. Süper bir yazı olmuş:) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir fikir...bayıldım resmen...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bence denemelisiniz hem de zevkli bi yapımı var (:

      Sil
  4. bravo vallahi! fikir muhteşem! ben de ufak figürlerimi bu şekilde fotoğraflayayım. :)

    YanıtlaSil
  5. harikaa!! bende de yapacağımmm :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap yap atmadıysan avon kutusundan sende de olması lazım hemde 2 tane heehhe (:

      Sil
  6. bence de bravo. çok hoş olmuş gerçekten.

    YanıtlaSil
  7. tamda fikirler ararken sizinki muhteşem hemen uygulucağım :)

    YanıtlaSil
  8. foto uzmanım benm :))süpersin tek kelimeyle !

    YanıtlaSil
  9. Süper bir fikir bende bloguma koyacağım ürünlerin resimlerini çekerken kırk takla atıyorum böyle bir kutuyla sorun kökten çözülür en kısa zamanda denemem lazım:)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, bende buna benzer bir ışık çadırı kurmak istiyorum ama bazı tereddütlerim var.. Mesela ikea nın bahsettiğiniz abajuru en fazla kaç wattlık ampülü destekliyor.. Bu işten güzel sonuçlar alan bazı fotoğrafçıların tavsiyesi 100 watt ampül kullanılması yönünde acaba bu abajurlar 100 wattı destekliyor mu ? Siz ne kadarlık ampülle güzel sonuçlar elde ettiniz neticenize göre hemen ikea nın sitesinden 3 tane abajur siparişi vereceğim :)

    YanıtlaSil